Klukovské vzpomínky 557

Mé oko nezůstalo suché, když jsem poslouchal tetu Alenu z Brna, nýčko ministryni financí a jejího guru, kterak líčili, jak se táta s mámou musí na palubách letadel do Hurghady domluvit s personálem, když neprošla hovadina, že když skončí Smartwings, nebude s kým létat do těchto „úžasných“ destinací. Dal jsem slovo úžasné do uvozovek, protože jezdit do paneláku u moře by mě nikdo nedonutil a pracoval jsem v Maroku a tam se ze mě stal rasista. Ale proti gustu, žádný dišputát. Na trhu je v době pokoronavirové obrovský přesah nabídky sedačkové kapacity nad poptávkou a to, že Smartwings a ČSA zmizí z trhu, toho si nikdo nevšimne. Pouze soudruh Šimáně sedmý nejbohatší Čech malinko zchudne, když jeho kámoš Babiš nevymáčkne z tohoto národa nějakou tu miliardu. Co by pro kamaráda neudělal, ti debilové, co nás volí to rádi udělají. Nevolím, volit nikdy nebudu, ale vypadá to, že jako daňový poplatník do Šimáněho budu muset vrazit peníze, ať se mi to líbí, nebo ne.

Ryan Air je připravenŠimáně vyhrožoval, že když padnou Smartwings, na Ruzyni zůstane očouzená díra plná lidí bez práce. To si fakt myslí, že jsme národ hovad, která nemají mozek? Ryan Air již kontaktoval naše cestovky a další jistě budou následovat, protože potřebují vydělávat. A jejich letadla musí někdo odbavit. Ryan Air dokonce plánuje v Praze hub pro střední Evropu. Ten už tady byl, než ho ředitel pochybného podniku Aerohoding Dvořák vyhnal. Dvořák si užívá zasloužené odstupné a několikamilionovou odměnu za prodej letiště, které neprodal a Aerohoding tuším už neexistuje. Takže se časy naštěstí změnily. Jestliže se sem opět nastěhuje Ryan Air a další společnosti, mechanici, kteří ještě neodešli do zahraničí, budou mít práci.

Vřele doporučuji na Seznamu rozhovor s ekonomem Novákem, někdejším předsedou dozorčí rady ČSA. Ten uspořádal pro zaměstnance přednášku o ekonomické situaci ČSA. Bylo to v době, kdy Lašák, který o sobě tvrdil, že je krizovým manažerem, pořádal bombastická setkání s ředitelem s laserovou show. Vše za miliony korun. Pan Novák ukazoval na grafu, jak na tom ve skutečnosti aerolinie byly v době konání této sebeprezentace. Samozřejmě, byl „odejit“. Když jeden z Lašákových poddaných rozeslal mail, co si mají pořídit, aby chodili ještě raději do práce, omylem to poslal i jednomu mechanikovi, který měl stejné jméno jako jeden viceprezident. Tak jsme se dozvěděli, že vedení chce hlasovat, zda si koupí výřivku (skutečně s tvrdým y), golfový trenažér a další velmi potřebné věci pro práci manažerů. Tento mail se šířil mezi naštvanými zaměstnanci rychlostí blesku. Lašáka vzal čert a jeho kumpány také.

Neúspěšný pokus vyřešit dálkovou dopravu, pronajatá A 330 od KoreanMaďaři měli státní společnost Malev. Když ji zprivatizovali, zkrachovala. Nic se nestalo. Lufthansa Technik zakoupila hangáry i s mechaniky a vybavením a vydělává a na místo Malevu přišla nízkonákladovka Wizz Air. Bulhaři měli společnost Balkan. Díky čachrům bulharské vlády s podivnou izraelskou firmou o ni přišli. A také se svět nezbořil.

Byl jsem hrdý na to, že jsem pracoval pro ČSA. Ta společnost měla ve světě zvuk. Jídlo na palubě mělo tak vynikající pověst, že mnoho cizinců létalo třeba do NewYorku přes Prahu jen kvůli palubnímu servisu. To vše skončilo, když politické partaje začaly do vedení dosazovat své lidi, kteří letecké dopravě absolutně nerozuměli. Taková paní Řezníčková, to byl kousek! Když nastoupila, dala rozhovor do novin o tom, jak je náročná a skvělá a kdo nebude stačit jejímu tempu, bude muset odejít. Požadovala ve své kanceláři ve Studentské ulici čerstvé květiny každý den a řidič ji vozil ráno autem z hotelu Diplomat do Studentské, což, pro mimopražské, je přes ulici, ale díky jednosměrkám, musel objet celé Vítězné náměstí. Pěšky jsou to tak tři minuty… Pak trávila den v italské restauraci v ulici Charlese De Gaulla. Řidič spal na rohu ve služební audině. Když jsem šel kolem domů a viděl jsem ji tam „dřít“, řekl jsem si, že bych takovému tempu asi také stačil. Pak ji naštěstí vyhodili. Kolik musel stát její experiment, netuším. Pak ji ještě vyrazili Američani ze Zlatých stránek, pak byla v ČEZu, kde teď dělá top managera netuším.

Partaje ruinovaly ČSA jak to jen šlo a nikomu to nevadilo. Vládní ODS a ČSSD byla v klidu. Najednou, když kamarádovi soudruha Babiše teče do bot, dostala teta Alena z Brna příkaz, že musí stát Šimáněmu a jeho kumpánům pomoct. Proboha proč? Kolik živnostníků se zadlužilo a díky koronáči jsou na huntě a my budeme pomáhat firmě, která byla v červených číslech už před krizí? A patří z padesáti procent Číňanům. ČSA už dávno není národní dopravce, ani vlajkový. Je to takový menší aeroklub, bohužel.

19. června 2020