Také máte něco, respektive slovo, při kterém se vám ježí chlupy? Já přímo nesnáším, když někdo mluví zdrobněle o jídle. Má masíčko, jde na obídek. Udělá zeleninku. Má nenávist ke gastronomickým zdrobnělinám vyvrcholila televizní reklamou společnosti Kaufland, kde účinkovali vlasatá krasavice, kuchař Pohlreich a jakýsi kudrnatý idiot, který se neustále ptal na „masíčko a zeleninku“. Asi to mělo být vtipné, ale mě to neskonale štvalo.
Můj kamarád Petr ví, že nesnáším zdrobněliny a přesto mu někdy ujede, že bychom mohli jít na „obídek“. Jeho žena to dotáhla k dokonalosti a krom zdrobnělin používá „ale nyny“, případně „ježíši nyny“. Doma na děti nešišlají, neb jim je ke třiceti a kdyby náhodou na ně zašišlali, možná, že by přispěchali se studeným náčinkem neb by se domnívali, že rodiče mají horkou nemoc. Netuším, proč někteří lidé u popisu jídla šišlají, velmi často třeba v pořadu prostřeno, na který jsem se druhdy koukal. Nejsem infantilní, ba ani prostoduchý, ale když se člověk vrátí z letiště a má ještě v hlavě, jestli všechno udělal dobře, jestli je všechno dotažené a hlavně jestli jsou dobře vypsány papíry, potřebuje nějakou kulisu, nad kterou nemusí přemýšlet.
Od jídla se nenápadně přesunu k ouřadu, který si říká Česká pošta. To je naprosto neuvěřitelný podnik. „Balík do ruky“ je služba, která dřív byla normální. Přijel pošťák s autem, zazvonil, počkal až někdo přijde a pak mu proti podpisu vydal balíček. Nic na tom nebylo výjimečného. Ale, jak managoři pošty vymýšlejí proč zdražit služby, pojali tuto dříve normální službu za zvláštní a samozřejmě za příplatek. Služba za příplatek vypadá tak, že se zaměstnanec ani neobtěžuje zásilku přinést, hodí vám do schránky lístek, že jste nebyli k dosažení a že si můžete zásilku vyzvednout druhý den na poště. Můj syn čekal na důležitou zásilku doma a nikdo nepřišel, ani lístek ve schránce nebyl. Za několik dní se šel zeptat na místní poštu, kde ta zásilka je. Řekli mu, že, když si ji nevyzvedl, že to poslali zpět odesílateli. „Jak jsem měl tušit, že to tady leží, když se pošťák neobtěžoval zazvonit, ani mi nedal do schránky lístek, že tam byl, i když jsem na něj čekal?“
„Milej pane, můžete si stěžovat, to klidně můžete, ale stejně vám neodpovědí.“
Zuzana měla dostat novou SIM kartu. Netuším, proč Vodafon posílá karty profláklou Českou poštou a nemůžete si ji vyzvednout na nějaké pobočce Vodafonu.
„Já nemám jméno na schránce, jsem u přítele.“
„To nevadí, on vám zavolá, že to veze.“ Nezavolal. Přišla sms, že zásilka bude doručena dnes, telefon na řidiče xxxxxx. V případě, že nebudete doma, kontaktujte řidiče. Zásilka bude doručená mezi 13-19 hodinou. Sms přišla ve tři hodiny toho dne. Zuzana se marně snažila dovolat řidiči. Byl nedostupný. I druhý den byl nedostupný. Volala na poštu na reklamace. Asi půl hodiny čekala na spojení. Pak jí jakási slečna řekla, že se má obrátit na depo a zavěsila. Úžasná rada! Tam to samozřejmě také nikdo nezvedal.
Dnes dostala sms, že si má vyzvednout zásilku na poště na Plzeňské ulici, protože nebyla k zastižení! Každý, kdo je z Prahy 5, ví, jak je úžasná tato pošta. V potemnělé a špinavé hale jsou z dvaceti přepážek otevřené tři. A je tam téměř vždy narváno! To si může plukovník Primula kecat o shromažďování, co chce, když nemusí na poštu.
P.S.: Objednávám si knížky z Anglie. Jednou jsem měl lístek ve schránce, že díky velkým rozměrům zásilky, bude uložena na poště a k vyzvednutí bude druhý den. Ne, nebyla to Ďáblova kronika vážící padesát kilo, ale knížka formátu A4! Ale ta dopadla ještě dobře, jednou mi přinesla Zuzana knížku, kterou hodil pošťák do sněhu. Netuším, kolik by muselo stát poštovné, aby pošta normálně fungovala a aby kdysi normální služby nebyly jen za příplatek a ještě aby nefungovaly.