„Mám třetí očkování, měl jsem dvakrát covid, co víc si člověk může přát? Mám se dobře!“
Tento oduševnělý rozhovor probíhal v holičské oficíně v předsálí Kauflandu. Musel jsem se nechat ostříhat, protože jsem už vypadal jako rozzuřený Beethoven. A v oficíně mají akci, že důchodce stříhají dopoledne za 150 Kč. Jako Beethoven jsem vešel, jako mladík jsem vyšel! Jen ten stařecký krok zůstal! Zatracené ploténky! To v oficíně opravit neumějí.
Díky létům stráveným na letišti chodím jednou za rok na výplach uší. Ve Vršovicích je mladý a sympatický ušař. Má sice mladou, ale nesmírně protivnou sestru. Vyjde na chodbu, podávám jí žádanku od mé lékařky. Letmo se na ní podívá a houkne: „Co chcete?“ Měl jsem už několikrát na jazyku: „Vás!“ Ale neodvážil jsem se. Až letos. Pan doktor velmi důkladně vyčistil mé sluchové orgány. Když jsem vstal z lékařského křesla, zeptal se mě: „Dobrý?“ Použil jsem šrapnel: „Pane doktore, já vidím!“ Pan doktor se začal smát a povídá: „Vy už také jděte do pr…!“ Sestru málem omývali. Takovou drzost nezažila!
Také vás otravují telefonáty, které nabízejí nepřekonatelné produkty a skoro zadarmo? Přišel jsem po noční domů. Zalehl jsem a tak kolem desáté zazvonil telefon: „Dobrý den, jsem Jana Nováková z Bohemia energy a ráda bych vám nabídla slevu na placení elektrické energie. Pro zlepšení služeb je tento hovor monitorován.“
„Prosím vás, jsem po noční a právě jsem akorát zabral, nemám náladu se s vámi bavit.“ Druhý den se to ve stejnou dobu opakovalo. Nemohl jsem si vypnout telefon, kdyby nějaké letadlo naší společnosti divertovalo z technických důvodů do Prahy.
Můj vztek na tyto prodejce se stupňoval: „Prosím vás, už jsem vám několikrát říkal, že pracuji v noci a nemám absolutně žádný zájem se s vámi bavit. Poznamenejte to tam u vás, ať mě nikdo neotravuje, nebo budu hněvivým!“
Další den opět telefon nabízející slevu, které nejde odolat. „Mám dotaz: je tento hovor monitorován?“
„Samozřejmě!“ „Tak mi polibte prdel!“ A od té doby jsem měl klid. Když tato firma zkrachovala, měl jsem ohromnou radost, na rozdíl od těch, kteří jim naletěli.
Přemýšlel jsem, jak se těchto telefonátů zbavit. Doporučuji postup, který se mi osvědčil: „Dobrý den, Nováková, volám jménem společnosti Kominictví Praha. Pracujeme na kontrole kouřovodů ve vaší ulici a volám jestli nemáte zájem o kontrolu vašich kouřovodů za výhodnou cenu bla, bla, bla.“
„Slečno, mám jen jeden dotaz, když mi odpovíte na jednoduchou otázku, pak můžeme pokračovat v rozhovoru: řekněte mi, kde jste sehnala mé telefonní číslo.“
„To nám náhodně vygeneroval počítač.“
„Jo počítač. A ten vám vygeneroval i mou adresu a jméno? Takový počítač nemá ani CIA! Tak znovu, kde jste získali mou adresu, jméno a telefonní číslo?“
„To nám vygeneroval počítač!“
„Slečno jsem starý, ale paměť mi slouží dobře, takže nemusíte tu blbost opakovat jako kafemlýnek. Buď mi řeknete, kde jste to sehnali, a nebo mně už nevolejte.“ Nezavolali, fungovalo to.
Prý také dobře funguje oficiální cesta přes ČTÚ. Nahlásit tam číslo, ze kterého vám nabízejí neodolatelné produkty. V poslední době mne otravují pojišťováci ohledně mých aut. Mám několik starých aut a krom jednoho, mám všechny na normálních číslech, takže platím povinné ručení. Mám kamaráda pojišťováka a ten mi vždy nabídne to nejlepší řešení. A teď mi volá nějaký člověk a nabízí mi naprosto neodolatelnou nabídku. Vždy je dražší, než mé stávající pojištění. Dnes mi opět volal a já jsem mu řekl, že si nepamatuji kolik platím, a že od něj nic nechci. Nicméně mi poslal na můj e-mail (kde ho sehnal?) nabídku, která byla o tři stovky dražší, než kolik platím. I napsal jsem mu, že platím o tři lahve vína méně, takže ať si trhne! To snad už pochopí!