Klukovské vzpomínky 651
Praha sobě! Podivná strana, která je na pražské radnici. Nad ostatní vyniká radní pro dopravu Ing. Adam Scheinherr. Velmi ambiciosní, 35 let starý politik. Do Prahy ho omylem přivezli s vánočními stromky z Bezdědovic. Kdybych si nepřečetl, že vystudoval strojní inženýrství a nikoliv nějakou obskurní školu sociálních věd, domníval bych se podle toho, co vymyslel, že je totální idiot!

Tento úžasný člověk je spojen s neprůjezdnou Prahou, se širokými chodníky po kterých nikdo nechodí, s šílenou kavárnou na nábřeží, kam nikdo nechodil. Netuším, kolik ty jeho experimenty stály. Naštěstí kavárnu před kavárnou Slavia už letos zrušili a nábřeží je opět průjezdné.

V Dejvicích rozšířili Prašný most. Nevím kolik to rozšíření muselo stát. Ale na mostě je jen průjezdný pruh! Chodník, že by tam mohl jít májový průvod a cyklostezka.

Díky dopravním opatřením tohoto genia je v Sokolovské ulici v Karlíně zavedená jízda po tramvajovém pásu . Auta samozřejmě nevadí, ale když před tramvají jedou velmi pomalu dva cykloteroristé, což jsem zažil minulou středu, nedivil bych se, kdyby tramvaják slabších nervů vyběhl a nafackoval jim. Tento byl kliďas, ani nezvonil!

Ulice Podbělohorská je úzká ulice, která vede kolem nás na Bílou Horu-Vypich. Když tam dojedete pumpičkáře, nesmíte ho předjet. Jedině až na Vypichu. A protože je to poměrně strmý a dlouhý kopec, cyklista se kývá ze strany na stranu, jak já říkám „je na pádovce“. Do Jeep baru chodí jeden fanatický cyklista. A ten nám říkal, abychom si psali do notýsku, když tam někoho na kole potkáme, protože tam žádný cyklista nejezdí. Asi mám extrémní štěstí - teď, když je teplo, tam potkávám téměř pokaždé nějakého pumpičkáře. Jsou bezohlední a arogantní.

Razantními autobijci jsou bratři Čižinští. Jan Čižinský je starostou Prahy 7 a chce kandidovat na funkci pražského primátora. Také je v podivném spolku Praha sobě. Doufám, že nás prozřetelnost ochrání od tohoto blbce. Se svým povedeným bratrem by chtěli, aby Pražané přesedli z aut na kola. Jejich nejlepší argument je, že v Amsterdamu je to přeci běžné.

Amsterdam, kde je největší převýšení pět metrů a Praha, to je trochu rozdíl. Už vidím, jak si úředník bydlící na Malé Straně sedne na kolo, vydupe Nerudovku a pokračuje dál do strmých kopců. A pak svěží si sedne za počítač a spílá těm hlupákům.

Vrcholné dílo Čižinského a Scheinherra je Manuál pro kultivovanou Prahu. Na celém světě jsou ve městech kavárny, které mají předzahrádky. To dotváří atmosféru místa. Každý den jsem v takové předzahrádce v Beauvais snídal, byla to krásná rána! Hnutí Praha sobě je prý zaměřeno především na hipsterskou komunitu a cyklisty. Netuším, co je hipsterská komunita. I našel jsem si to ve slovníku. To je komunita mladých nekonformních lidí, kteří chodí v roztrhaných džínách, musí mít výrazné brýle a být jiní, než ta zaprděná stará generace. Proto se oblékají v H+M, kde mají oddělení s módou pro tyto exoty s již předroztrhanými džínami a tak jsou sice jiní, ale vlastně stejní. Když si tak vzpomenu, i já jsem byl vlastně za mlada hipsterem, aniž bych to tušil. Rozdrbané džíny jsem nosil, protože jsem jiné neměl (H+M neexistovalo) a brýle jsem nosil, protože špatně vidím!

Ale sakra vím, jak bezohlední dokážou být cyklisté. Pro cyklisty se budují velkorysé cyklostezky, které ve vnitřní Praze končí v křižovatkách, takže řidič má co dělat, aby pumpičkáře nesrazil, když se nečekaně vynoří před ním, protože cyklostezka najednou skončila.

Netuším, proč by měly někomu vadit kavárny v předzahrádkách. Že nevadí těmto povedeným radním početná komunita čepičářů a prodejců dreků, černoušci v mozartovských kostýmech nabízející dámský servis a jiný, jak Praha sobě říká, smog.

Slibuji na holý pupek Čižinským i Scheinherrovi, že z auta nepřesednu na kolo! Sice jen vidlák jezdí do středu města autem, ale ani tam nepojedu na kole. Městská doprava funguje dobře (do té ještě Scheinherr nezasáhl).

Praha, 30. 4. 2022