Tento úžasný člověk je spojen s neprůjezdnou Prahou, se širokými chodníky po kterých nikdo nechodí, s šílenou kavárnou na nábřeží, kam nikdo nechodil. Netuším, kolik ty jeho experimenty stály. Naštěstí kavárnu před kavárnou Slavia už letos zrušili a nábřeží je opět průjezdné.
V Dejvicích rozšířili Prašný most. Nevím kolik to rozšíření muselo stát. Ale na mostě je jen průjezdný pruh! Chodník, že by tam mohl jít májový průvod a cyklostezka.
Díky dopravním opatřením tohoto genia je v Sokolovské ulici v Karlíně zavedená jízda po tramvajovém pásu . Auta samozřejmě nevadí, ale když před tramvají jedou velmi pomalu dva cykloteroristé, což jsem zažil minulou středu, nedivil bych se, kdyby tramvaják slabších nervů vyběhl a nafackoval jim. Tento byl kliďas, ani nezvonil!
Ulice Podbělohorská je úzká ulice, která vede kolem nás na Bílou Horu-Vypich. Když tam dojedete pumpičkáře, nesmíte ho předjet. Jedině až na Vypichu. A protože je to poměrně strmý a dlouhý kopec, cyklista se kývá ze strany na stranu, jak já říkám „je na pádovce“. Do Jeep baru chodí jeden fanatický cyklista. A ten nám říkal, abychom si psali do notýsku, když tam někoho na kole potkáme, protože tam žádný cyklista nejezdí. Asi mám extrémní štěstí - teď, když je teplo, tam potkávám téměř pokaždé nějakého pumpičkáře. Jsou bezohlední a arogantní.
Razantními autobijci jsou bratři Čižinští. Jan Čižinský je starostou Prahy 7 a chce kandidovat na funkci pražského primátora. Také je v podivném spolku Praha sobě. Doufám, že nás prozřetelnost ochrání od tohoto blbce. Se svým povedeným bratrem by chtěli, aby Pražané přesedli z aut na kola. Jejich nejlepší argument je, že v Amsterdamu je to přeci běžné.
Amsterdam, kde je největší převýšení pět metrů a Praha, to je trochu rozdíl. Už vidím, jak si úředník bydlící na Malé Straně sedne na kolo, vydupe Nerudovku a pokračuje dál do strmých kopců. A pak svěží si sedne za počítač a spílá těm hlupákům.
Vrcholné dílo Čižinského a Scheinherra je Manuál pro kultivovanou Prahu. Na celém světě jsou ve městech kavárny, které mají předzahrádky. To dotváří atmosféru místa. Každý den jsem v takové předzahrádce v Beauvais snídal, byla to krásná rána! Hnutí Praha sobě je prý zaměřeno především na hipsterskou komunitu a cyklisty. Netuším, co je hipsterská komunita. I našel jsem si to ve slovníku. To je komunita mladých nekonformních lidí, kteří chodí v roztrhaných džínách, musí mít výrazné brýle a být jiní, než ta zaprděná stará generace. Proto se oblékají v H+M, kde mají oddělení s módou pro tyto exoty s již předroztrhanými džínami a tak jsou sice jiní, ale vlastně stejní. Když si tak vzpomenu, i já jsem byl vlastně za mlada hipsterem, aniž bych to tušil. Rozdrbané džíny jsem nosil, protože jsem jiné neměl (H+M neexistovalo) a brýle jsem nosil, protože špatně vidím!
Ale sakra vím, jak bezohlední dokážou být cyklisté. Pro cyklisty se budují velkorysé cyklostezky, které ve vnitřní Praze končí v křižovatkách, takže řidič má co dělat, aby pumpičkáře nesrazil, když se nečekaně vynoří před ním, protože cyklostezka najednou skončila.
Netuším, proč by měly někomu vadit kavárny v předzahrádkách. Že nevadí těmto povedeným radním početná komunita čepičářů a prodejců dreků, černoušci v mozartovských kostýmech nabízející dámský servis a jiný, jak Praha sobě říká, smog.
Slibuji na holý pupek Čižinským i Scheinherrovi, že z auta nepřesednu na kolo! Sice jen vidlák jezdí do středu města autem, ale ani tam nepojedu na kole. Městská doprava funguje dobře (do té ještě Scheinherr nezasáhl).